Snabb leverans / Säkra betalningar

Vanliga frågor

Här samlar vi alla möjliga frågor som kan uppstå i samband med att du vill lägga din beställning eller efteråt :)



Jättefina presentlådor men hur handlar jag?

Det finns 3 olika sätt att handla hos oss!

Välja en färdig presentlåda: 

Gå in på den färdiga presentbox du önskar. Ladda upp eget foto om du vill ha det (på själva sidan där presentboxen presenteras) och skriv ett personligt meddelande. Lägg sedan produkten i varukorgen. Vill du lägga till ytterligare något i varukorgen så kan du göra det, och om den produkten får plats i presentboxen kan vi lägga till den där också. Får den inte plats packar vi den fint separat utanför presentboxen. Därefter går du till kassan och fyller i dina uppgifter i klarnas kassa eller om du vill betala med Swish. Du fyller i uppgifter om dig själv först och lägger därtill på "leveransadress" mottagarens namn och adress om du vill att lådan ska skickas direkt till mottagaren. Om inte så fyller du enbart i dina egna uppgifter i Klarnas kassa eller i Swish sektionen. Därefter genomför du köpet och vi börjar packa i ordning lådan för att skicka den! Vi packar samma dag om beställningen kommer in innan kl 15:00 vardagar. 

Bygga en egen presentlåda: Du väljer den låda du vill ha (Lyxig med magnetstängning och sidenband eller enkel presentlåda), sen går du till vårt produktsortiment och lägger till dem varor du önskar få med. Om du väljer glasburk med korklock så ska du använda textfältet i dess produktsida till att skriva ditt personliga meddelande till mottagaren av presentlådan. När du lagt låda och produkter i varukorgen så går du till kassan och betalar för köpet. Om vi skulle ha några frågor eller funderingar kring packningen av din presentlåda kommer vi att höra av oss till dig via sms eller mejl. Observera att oavsett typ av presentlåda som du väljer så gör vi den alldeles magisk när vi bygger ihop den, allt för att mottagaren ska häpna! Men det förenklar wow-upplevelsen, och är även gratis, att ladda upp ett foto som vi kan printa ut och sätta fast inuti presentlådan. 

Välja fritt ur sortimentet: Ibland vill man bara ha ett antal produkter till sig eller till mottagaren utan någon presentbox och det går såklart bra också. Vi har fri frakt vid beställningar över 150 kronor.  Välkommen med din beställning!


Vad är en lyxig presentlåda? 

Våra lyxiga presentlådor är av hållbar kvalitet och går att återanvända och kan med fördel användas som förvaring även efter wow-upplevelsen. Dessa stängs på ett elegant sätt genom dess magnetstängning i locket. Vi smyckar dessa med silkespapper inuti och sidenpresentband utanpå. Lyxigt värre! Klicka här för att se. 


Vad är en enkel presentlåda? 

Våra enkla presentlådor är gjorda i vanlig papp med låsning på sidorna, och kommer i lite olika färger och utföranden. Gemensamt för dessa vanliga presentlådor är att de levereras alla riktigt charmigt utsmyckade med konfettiliknande innehåll, gärna ett foto från dig och silkespapper i vackra färger. Dessa presentlådor må vara enklare och därmed billigare men charmar ändå mottagaren, vi lovar! Klicka här för att se.


Hur kan jag betala i butiken?

Du kan betala säkert i butiken med Klarna eller via Swish.


Hur lång är leveranstiden?

Vår vanliga leveranstid är mellan 1-2 arbetsdagar från det att du köpt till dess att mottagaren har paketet hos sig. OBS! Beställningar som har lagts under helgen skickas tidigast på måndagen veckan efter. Orter längre norrut i landet brukar ta 2 arbetsdagar. 


Kan jag skicka present utomlands? 

Standardprocedur via denna webb-shop är att vi levererar endast till kunder inom Sveriges gränser. Men du kan skicka ett meddelande till oss med din förfrågan via kontaktformuläret så kan vi titta på en lösning tillsammans! Beroende på vad det är du vill skicka så återkommer vi med en offert på fraktkostnaden utomlands (endast länder inom EU) samt tillvägagångssätt och villkor. Vi har haft ett antal lyckade utskick utomlands och dessa har varit högt uppskattade av både avsändare och mottagare :) 


I live outside of Sweden, but I want to buy a gift to someone in Sweden and have it sent to him/her directly. Can you do that? 

Yes! We take this one in English :) If you are non-Swedish and live outside of Sweden, and you want to send a gift to someone in Sweden, please contact us through our contact form and we will give you details on how to proceed. :)


Kan ni skicka presenten på annat datum?

Ja det kan vi faktiskt! Ange i meddelanderutan när du vill att vi skickar paketet, skriv: "skicka + datumet du vill att vi skickar".
Observera: Det datum du skriver är det datum vi SKICKAR presenten, dvs då vi lämnar över paketet till Postnord. Vid Postnord 1a Klass fraktsätt så är det 1-2 arbetsdagar leveranstid. Vi kan inte garantera leveransdag, men vi kan garantera vilken dag vi lämnar paketet till Postnord. (oftast är det leveranstid 1 dag, om inte paketet ska ganska långt norrut i landet, räkna med 2 dagar då). Vi jobbar ständigt med att utveckla våra fraktsätt och hoppas att i framtiden kunna garantera även leveransdag och tid.
Alla våra beställningar hanteras manuellt och med omsorg, därför hör vi av oss via sms eller mejl vid eventuella frågetecken. 


Kan ni skicka beställningen direkt till den som ska få presenten?

Ja, det går alldeles utmärkt. Då är det dina uppgifter du fyller i hos Klarna för att betala men du väljer en annan leveransadress och mottagare. Samma gäller om du vill betala med Swish.


Får jag ha särskilda önskemål om färgval på t.ex. presentband, tvålar eller annat som ni stoppar in i eller på lådorna?

Ja, du får väldigt gärna ha önskemål, så ska vi i den mån det är möjligt att anpassa oss efter det. Skriv med dina önskemål i textfältet där du också skriver ditt meddelande till mottagaren. Om vi inte gör anpassningen beror det på att vi har slut på just den färg du önskat. Ingen särskild återkoppling på dina önskemål kommer göras (vi prioriterar att få iväg beställningarna så snart som möjligt istället) men vi anpassar gärna presenten i den mån vi har möjlighet - Så prova gärna!


Jag skulle vilja lägga en större beställning på specialpresentlådor till företag eller bröllop och liknande, går det att ordna? 

Mejla oss via kontaktsidan här på sajten med vad det är du behöver så ska vi kika på möjligheterna. Vi har bra leverantörer till sådant så vi ställer gärna upp på att leverera på specialidéer. Var bara ute i god tid!


Hur spårar jag min leverans? 

Är du lika ivrig som oss? Du kan spåra din beställning via postnords webbsida med hjälp av din spårningslänk som du får när paketet är inlämnat hos postnord av oss. Skickar du present utomlands delar vi trackingnumret med dig så du kan ha stenkoll hela vägen. 


Kan jag avbryta min beställning? 

I den mån vi INTE har hunnit skicka iväg din beställning så kan du avbryta den. Skicka oss ett meddelande via kontaktsidan och begär att ordern avbryts så ska vi försöka hjälpa dig vidare. Har vi hunnit få iväg ordern är det dessvärre försent. Så räkna med att vi försöker få iväg beställningarna åt våra kunder så snabbt vi bara kan, men du kan alltid prova att försöka avbryta ordern om det är så att du vill stoppa den. 


Hur går jag tillväga om jag vill ångra mitt köp? 

Om du vill ångra ditt köp kontaktar du oss via kontaktsidan längre ner på sajten och anger att du vill ångra dig enligt distansavtalslagen. Detta behöver du göra inom 14 dagar från det att du mottagit din beställning. Köparen står själv för frakten av beställningen tillbaka till Lovebox Sweden AB och när vi har mottagit den returnerade beställningen kommer vi göra en återbetalning till dig, förutsatt att varan är helt i nyskick. I övrigt reserverar vi oss för att göra eventuella avdrag på summan för skador och skavanker som uppstått medan beställningen varit under köparens ansvar. Enligt distansavtalslagen har man heller inte rätt att ångra specialtillverkade varor, så som t.ex. fotoanpassad presentlåda hos oss. 


Min beställning kom fram trasig, vad gör jag nu?

Nej vad tråkigt att höra! Kontakta oss via kontaktsidan på sajten så ska vi hjälpa dig vidare så gott vi kan. 


Jag är inte nöjd, vad ska jag göra? 

Även om du t.ex. inte har rätt enligt distansavtalslagen att returnera specialanpassade varor, så är vi inte omöjliga att ha att göra med. Kundservice är egentligen ganska enkelt. Är du missnöjd så har vi tabbat oss någonstans, antingen i kommunikationen så att dina förväntningar blivit något helt annat än vad vi normalt levererar på, eller så har vi missat något med din beställning. Oavsett vad det beror på så gör vi vad vi kan för att ställa saker tillrätta. Kontakta oss då så lyssnar vi in och hjälper dig!


Jag har en fråga om själva betalningen på en redan lagd beställning, vem ska jag fråga?

Om du betalat via Klarna: Bäst hjälp får du av Klarna själva via https://www.klarna.com/se/kundservice/ eller via samtal till Klarna på: 08-120 120 10

Om du betalat via Swish: Tag kontakt med oss genom att klicka här.